Leveringsnauwkeurigheidscontroles

Koffieketen in de hoofdstraat

Een koffieketen in de grote winkelstraten had te kampen met grote leveringstekorten (en soms zelfs overleveringen) bij een van zijn belangrijkste leveranciers.  Orridge SCS is gespecialiseerd in het beoordelen van de hoofdoorzaken van dergelijke problemen en werd daarom gevraagd om leveringsnauwkeurigheidscontroles uit te voeren om de betwiste claims te beoordelen.

Wat was er nodig?

  • Ten eerste om de gebieden te evalueren en te begrijpen waar leveringsverschillen kunnen optreden.
  • Ten tweede om de behoeften en eisen van de klant en zijn leverancier te begrijpen.
  • Ten derde: ontwikkel een plan om een ​​robuuste steekproef van leveringen te controleren, zowel inkomend naar winkels als uitgaand vanuit het distributiecentrum van de leverancier.
  • En ten slotte de inzet van bekwame auditors om het werkelijke niveau van discrepanties te beoordelen.

Het resultaat

Orridge SCS beoordeelde snel de volledige vereisten van het project en ging aan de slag met het ontwikkelen van een passende oplossing. We hebben bijvoorbeeld controles op de nauwkeurigheid van leveringen uitgevoerd vanuit het distributiecentrum van de leverancier en inkomend naar de winkels van de klant. Vanwege het grote aanbod aan producten was het noodzakelijk dat de audit vóór de opening van de winkel werd uitgevoerd. Dit betekende dat we een oplossing moesten ontwikkelen die nauw samenwerkte met de eigen systemen en processen van de klant. Orridge was daartoe in staat en leverde bovendien betekenisvolle gegevens die zowel onze klant als onze leverancier konden begrijpen. Dit zorgde voor een onafhankelijk geverifieerde leveringsnauwkeurigheid.

De uitkomst

Kortom, na de implementatie van de Leveringsnauwkeurigheidscontroleswas de klant uiterst tevreden over de snelheidsefficiëntie en de kosten van het Orridge-team. Bovenal waren ze onder de indruk van hoe snel we het direct-to-store auditproject konden beoordelen, ontwikkelen en vervolgens mobiliseren. De klant en zijn leverancier kunnen nu leveringsproblemen begrijpen en erop reageren met behulp van onafhankelijk geproduceerde nauwkeurigheidscijfers, wat leidt tot een eerlijker en minder tijdrovend claimproces.

Foto door wisnu dwi wibowo op Unsplash