CASE STUDY
Een stop
Marktsector: toeleveringsketen
De achtergrond
One Stop heeft meer dan 950 buurtwinkels in het Verenigd Koninkrijk en biedt werk aan meer dan 10,600 mensen. One Stop is een sterk op de gemeenschap gerichte gemaksretailer die een scala aan voedingsmiddelen, gekoelde producten en huishoudelijke artikelen levert aan gezinnen in het hele Verenigd Koninkrijk.
Ze bieden ook nuttige diensten zoals geldopnames, postkantoren in de winkel, opwaardeerstations voor nutsvoorzieningen en meer. One Stop is sinds 2003 een dochteronderneming van Tesco.
Waarom One Stop onze hulp nodig had
Ten eerste ging er een aanzienlijk deel van de tijd van het winkelpersoneel verloren aan het controleren op juistheid van de rechtstreekse leveringen van verse en gekoelde voedingsmiddelen aan leveranciers. Deze voorraadtellingen waren een van de meest onaangename onderdelen van het werk en meer dan 50% van de voorraadtellingen bleef onvoltooid, en de uitgevoerde voorraadtellingen werden vaak inefficiënt en onnauwkeurig uitgevoerd.
De gemiddelde tijd die besteed werd aan het controleren en organiseren van een gekoelde levering vanaf het aankomstpunt bedroeg één uur, wat meerdere personeelsleden tegelijk in beslag kon nemen. Jaarlijks registreerden One Stop-winkels ongeveer 218,000 gekoelde leveringen die gecontroleerd moesten worden.
Omdat deze processen zo tijdrovend waren, duurde het langer voordat de voorraad op de plank lag en beschikbaar was voor klanten, wat van cruciaal belang is voor One Stop omdat het allemaal om gemak draait. Bovendien leidden fouten bij het tellen tot onnauwkeurige voorraadgegevens en ontbrekende artikelen, wat allemaal resulteerde in omzetverlies voor het bedrijf
De voordelen van directe leveringscontrole in de winkel voor One Stop
Met onze nieuwe processen wordt 3% van de leveringen van gekoelde levensmiddelen aan verschillende One Stop-winkels gecontroleerd door gespecialiseerde Orridge-auditors, en 0% in de winkel door One Stop-personeel. De gemiddelde tijd voor het organiseren en opbergen van een gekoelde levering vanaf het moment van aankomst is met meer dan de helft teruggebracht en duurt nu slechts 25 minuten.
De implementatie van ons personeel in One Stop-processen heeft de retailer geholpen een aanzienlijke hoeveelheid geld en tijd te besparen, die vervolgens opnieuw in het bedrijf is geïnvesteerd. Dit heeft hen geholpen hun productaanbod en -keuze te verbeteren, de voorraadbeschikbaarheid te vergroten en hun klantenservice te verbeteren, wat allemaal heeft geresulteerd in meer klanten die bij ons langskomen. Het heeft One Stop zelfs geholpen de relatie met hun leveranciers te verbeteren, omdat het leveren aan One Stop-winkels efficiënter is voor hun chauffeurs.
De Service Operations Manager bij One Stop zei het volgende over onze samenwerking:
“Handmatige afleveringscontroles waren een van de meest tijdrovende en minst plezierige processen die we ooit hebben moeten uitvoeren, en Orridge heeft de manier waarop we dit aanpakken volledig gerevolutioneerd. Ze hebben ons een op maat gemaakte service geboden die snel en eenvoudig op te zetten was, de relaties met leveranciers heeft helpen verbeteren en ons heeft bespaard op operationele kosten.
Het Orridge-team mobiliseert hun auditors op een flexibele en efficiënte manier om ervoor te zorgen dat onze beoogde leveringssteekproef wordt gehaald. Ze hebben samen met ons en onze leveranciers gewerkt aan het ontwerpen en implementeren van een robuuste auditfunctionaliteit binnen de projecttermijnen en hebben zich kunnen ontwikkelen naarmate onze eisen veranderden.
De auditgegevens die zij ons verstrekken, bieden een uitgebreid en inzichtelijk beeld van de nauwkeurigheid van de leveringen. Hierdoor kunnen we onze energie richten op het oplossen van de hoofdoorzaak van problemen, waarbij we samenwerken met onze leveranciers om dit te bereiken. Onze winkelcollega's kunnen zich nu concentreren op het bedienen van klanten en onze leveranciers kunnen de leveringsnauwkeurigheid aanpakken en verbeteren.
Orridge voelt echt als een verlengstuk van ons eigen team, en ik zou ze iedereen met een gerust hart aanbevelen”.
Hoe Orridge One Stop hielp
Orridge Supply Chain Services werkt al drie jaar samen met One Stop en levert nauwkeurige leveringsdiensten in het gehele niet-franchisewinkeldomein van het bedrijf in Engeland en Wales. Toen we met One Stop begonnen te werken, hebben we het concept van directe leveringsaudit bij hen geïntroduceerd om de tijdrovende taak van leveringscontrole te helpen elimineren.
Kleine, onafhankelijke audits van de leveringen van leveranciers werden uitgevoerd door medewerkers van Orridge, waardoor One Stop zekerheid kreeg over de voortdurende nauwkeurigheid en prestaties van hun leveranciers. Dit bespaarde de controle van elke levering afzonderlijk en stelde het One Stop Shop-personeel in staat zich te concentreren op het bieden van uitstekende klantenservice en de beschikbaarheid van goederen in de winkel.
Omdat het exacte tijdstip van elke levering onbekend is, kregen onze teams een tijdsbestek waarop ze in de winkel aanwezig moesten zijn. Wanneer onze teams in elke winkel werden ingezet terwijl ze wachtten op de levering, voerden onze teams taken met toegevoegde waarde uit voor One Stop, zoals het controleren van de datum en de temperatuur.
Onze teams werden op verschillende tijdstippen op verschillende One Stop-locaties ingezet om een gevarieerd gegevensverzamelingsproces te garanderen. Dit leverde een gemengde en waarheidsgetrouwe weergave op van de leveringen die in One Stop-winkels binnenkwamen.
Wanneer elke levering in de winkel arriveerde, verzamelde het Orridge-team op die locatie elektronisch de leveringsinformatie van One Stop en uploadde deze naar het Orridge “Genius”-platform. De flexibiliteit van Genius stelde ons in staat een specifiek programma voor One Stop te ontwikkelen, waarin de leveringscontroles werden ondergebracht en hen de gegevens werden verstrekt die ze nodig hadden om het end-to-end leveringsauditproces te beheren.
Nadat de leveringsgegevens van de leverancier zijn vastgelegd, worden de leveringen fysiek gecontroleerd en wordt er een vergelijkingsrapport gegenereerd. Eventuele tekorten of meerleveringen worden door de winkel gevalideerd en ondertekend wanneer overeengekomen. Deze gegevens worden door One Stop gebruikt voor verdere analyse en actie. Onze controleurs werken extreem hard om ervoor te zorgen dat de bezorger niet langer wordt opgehouden dan nodig is, en omdat we de leveringen alleen controleren als een representatieve steekproef van winkels, kunnen de meeste chauffeurs op een bepaalde dag gewoon langskomen en vertrekken.
Andere gerelateerde casestudies
Onze dienstensectoren
Inventarisatie apotheek
Wij zijn gespecialiseerd in alle gebieden van de gezondheidszorg, van artsenpraktijken, ziekenhuizen en andere medische dienstverleners.
LEES MEERDetailhandel inventarisatie
Door uw retailvereisten als basis te gebruiken, maakt Orridge gebruik van onze operationele en technische expertise om een pakket op maat te leveren dat uw oorspronkelijke visie zal overtreffen.
LEES MEERControle van de toeleveringsketen
Orridge is de gespecialiseerde leverancier van supply chain management- en voorraadauditoplossingen, die u helpen de effectiviteit van deze processen te maximaliseren en tegelijkertijd tijd en uitgaven te verminderen.
LEES MEER