IJsland 

De eerste winkel van IJsland Foods werd in 1970 geopend in Shropshire. Ze zijn nu een unieke Britse voedingsdistributeur met meer dan 900 winkels in het Verenigd Koninkrijk, nog eens 40 eigen of franchisewinkels in heel Europa, en een mondiaal exportbedrijf.

Achtergrond

We vroegen de Loss Prevention Manager van IJsland waarom outsourcing voor hen werkt.

Waarom had IJsland de hulp van Orridge nodig?

We hebben een bestaande aanbieder die uitstekend werk voor ons doet, maar vond dat het introduceren van concurrentie een gezonde zaak zou zijn.

Nadat ik met bepaalde initiatieven had nagedacht over de eb en vloed van de onderneming, vond ik dat dit het juiste moment was om een ​​extra inventarisatiebedrijf in te schakelen om onze telportfolio verder te verbeteren en uit te breiden. Omdat we eerder met Orridge hadden samengewerkt, begonnen we dit samen met hen te onderzoeken.

De voordelen

Door de impact van e-commerce en de uitdagingen voor het arbeidsmodel is externe telling een belangrijk onderdeel van ons voorraadproces geworden.

We hebben veel winkels met langere handelstijden. De belangrijkste voordelen van outsourcing zijn een verbeterde balans tussen werk en privé voor onze winkelmanagers. Het in één keer tellen van alle kamers zorgt voor een duidelijk teloverzicht en verbeterde voorraadnauwkeurigheid op het moment van tellen met een onafhankelijke specialist.

"Orridge zijn briljant geweest in het nemen van de tijd om ons bedrijf te begrijpen en zich aan te passen aan de complexiteit van onze activiteiten. Responsief accountbeheer vergroot het vertrouwen in de relatie, en we kijken ernaar uit om de komende jaren een sterkere relatie uit te bouwen.”