De afgelopen jaren waren gevuld met problemen en verstoringen als het gaat om de toeleveringsketens van de detailhandel in Groot-Brittannië. Hoewel er verschillende factoren zijn die aan deze situatie bijdragen, zijn de hogere kosten voor 3PL's een van de belangrijkste gevolgen geweest, die steevast worden doorberekend aan de detailhandelaar en aan de consument.

Maar missen detailhandelaren en producenten in Groot-Brittannië belangrijke kansen om de verstoring en de bijbehorende kosten te verminderen en tegelijkertijd de uitdagingen op het gebied van het beheer van de toeleveringsketen in de detailhandel aan te pakken? Lees verder om erachter te komen!

Een grote verstoring van de toeleveringsketen wordt normaal gesproken niet veroorzaakt door één enkele factor, maar eerder door een perfecte storm van verschillende problemen die tegelijk opvallen.


De afgelopen drie jaar zijn precies dat geweest, met de pandemie, de Brexit, brandstoftekorten, looninflatie en nog veel meer.

De wereld kan er niet over ophouden erover te praten, maar dat komt omdat de pandemie nog steeds blijvende gevolgen heeft voor de wereldeconomie. Er wordt aangenomen dat naar schatting 1.4 tot 1.5 miljoen EU-onderdanen de Britse beroepsbevolking hebben verlaten als een direct gevolg van de Covid-pandemie.

Bovendien werden tijdens periodes van lockdown trainingen in de logistieke sector opgeschort en verlieten veel mensen vrijwillig hun baan. Naar verluidt heeft de DVLA het aantal nieuwe vrachtwagenchauffeurstests met 30,000 verminderd, en 45% van de managers zei dat ze in 2021 een toename van het aantal ontslagen van personeel hebben ervaren.

Nieuwe wetgeving als gevolg van de Brexit maakt het ook moeilijker voor Britse bedrijven om uit de EU te werven, en veel EU-onderdanen hebben gemeld dat ze zich sinds het referendum niet welkom voelen in Groot-Brittannië.

Deze twee factoren, gecombineerd met een tekort aan transport van 60,000 personen voorafgaand aan de pandemie, hebben ervoor gezorgd dat Groot-Brittannië een personeelstekort van 500,000 heeft in de hele Britse toeleveringsketen.

Dit heeft geleid tot hogere kosten, niet alleen in eigen land, maar ook wereldwijd, waarbij de wereldwijde verzendkosten in september 2021 recordhoogten bereikten.

Met de stijgende kosten en vertragingen is de noodzaak om processen te stroomlijnen en kosten te besparen belangrijker dan ooit in de logistieke sector. Dat is de reden waarom het adopteren van een innovatief proces dat precies dat doet, zoals Good Faith Receiving (GFR), kan helpen.

GFR is het proces waarbij u te goeder trouw een zending of levering accepteert, waarbij u er feitelijk op vertrouwt dat uw leverancier precies levert wat u verwacht. Dit helpt claims te verminderen, personeelskosten te verlagen en de efficiëntie in magazijnen en afleverpunten te verhogen.

Deze aanpak is gunstig voor zowel leveranciers als klanten.

Degenen die leveringen ontvangen, kunnen uren aan tijdverspilling besparen door de hele zending te controleren, en bezorgers kunnen eenvoudig de voorraad uitladen en binnen enkele minuten onderweg zijn.

Misschien wel het allerbelangrijkste is dat GFR het aantal claims voor 3PL's en leveranciers enorm kan verminderen. Dit betekent dat klanten niet het lange administratieve proces van het registreren van formele claims hoeven te doorlopen en dat leveranciers geen uren hoeven te besteden aan het doorzoeken van hun eigen administratie en leveringen om erop te reageren. Lees onze meest recente blog over Good Faith Receiving voor meer informatie over dit onderwerp!

Orridge is een toonaangevende leverancier van logistieke oplossingen en inventarisatiesoftware in de retailmarkten en biedt onze klanten de meest up-to-date, efficiënte en nauwkeurige processen.

We hebben een groot, toegewijd team van gespecialiseerde auditors die u kunnen helpen bij het implementeren van GFR op uw leveringslocatie, het uitvoeren van audits op de nauwkeurigheid van monsters en het revolutioneren van uw aanpak.

Ons team voert jaarlijks meer dan 15,600 leveringscontroles uit, met meer dan 1,200 medewerkers internationaal en operationele dekking in 17 verschillende Europese landen.

GFR kan niet alleen helpen de efficiëntie te maximaliseren, maar ook de relaties met leveranciers te verbeteren en bijgewerkte, nauwkeurige gegevens over uw voorraad te verstrekken.

Of u nu overweegt om GFR op te zetten of gewoon uw logistieke mogelijkheden wilt bespreken met gekwalificeerde specialisten, Orridge staat voor u klaar.

Onze experts staan ​​klaar om al uw vragen te beantwoorden en wijzen u zelfs in de richting van bronnen die u kunnen helpen! Praat met een lid van ons team via contact@
orridge.co.uk of bel vandaag nog het kantoor op 01279 775600.